Alla inlägg under maj 2017

Av Victoria Hörnsten - 26 maj 2017 10:20

Efter en lång arbetsvecka med 7-17 måndag och 12-22 resterade dagar. Idag är jag ledig men kliver på helgsjobb i morgon 7-13 lördag och 16-22 Söndag helt ockej tur ?.

Ikväll ska vi åka till min lillasysters familj hennes älsta son fyller 4 år idag ! Så vi slipper göra middag "så himla skönt "

Just nu håller jag på att träna mina ögon med mina nya glasögon , slog just i skalmen i garderoben , de är inte lätt jämt. Haha

Trevlig helg alla som får vara ledig och alla som jobbar.

Av Victoria Hörnsten - 23 maj 2017 08:00

Vilka härliga dagar vi har haft i Umeå.
Solen har värmt och nu börjar det äntligen bli lite grönt "Vi går mot sommar" Har hunnit grillat och varit på fotbollsmatch och vi vann?.

Har hämtat ut mina nya solglasögon, var på syn ubdersöktning för någon vecka sedan.
Ja jag har fel på synen tidigare men den var Grattis och med mitt syn fel så behöver jag endast glasögon när jag pysslar, sitter framför datorn osv.
Men skillnaden var rätt stor på höger öga hade 1.75 och på vänster 0.5 rätt stor skillnad så nu har glas så vänster öga inte blir förstorat ?.

Idag börjar jag 12 och jobbar till 22 har gått upp till heltid nu. Känns helt ok.
Hoppas det blir en bra dag.
Sköt om er ?

Av Victoria Hörnsten - 17 maj 2017 23:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Victoria Hörnsten - 16 maj 2017 22:43

Vilken konstig dag! Började 8 och slutade 17.
Han med att ställa ner foten 2 ggr idag på jobbet vilket är bra men tar på krafterna. Blir så irriterad när vissa kollegor värkar tyckas veta mer än mig speciellt när dom Inte gör det.

Vi diskuterade en cysta bak i knät som en av brukarna har. Vilket man tillslut måste tömma. Cysta är inte farlig men förhindrar brukare ett att kunna röra sig och det gör ont varje gång hen böjer knät vilket är rätt många gånger under en dag.
Vissa tycker då att om man smörjer med Voltaren blir det bättre.
Denna gång känner då jag att man måste först tömma denna cysta sedan hämma inflammationen genom att ge kortison i leden.
Som skapar detta.

Därför jag vet detta beror på att jag är själv är reumatiker sen 6 år tillbaka och jag får själv dessa cystor bak i mina båda knän ca var annat år. Sedan vet jag med erfarenhet att det kan komma tillbaka .
Men nu handlar det om att höja levnadsstandarden för en 88 årig brukare och visst hen kan få tillbaka cystan.
Men som det är idag kan hen inte ens går genom dörren pga av denna cysta.

Och då när jag vet och har erfarenhet blir jag så irriterad över att det finns dom som ska veta bättre även fast dom inte gör det.

Nog tjatat om det men jag tycker att alla ska få ha lika värde gammal som ung.

Av Victoria Hörnsten - 15 maj 2017 20:53

Eller ja jag har varit ledig idag.
Men jobbar helg vi har väldigt bra helg pass nu Inga delade turer. Har sådan tur i min grupp att vi har en som vill gå dag, en som vill jobba lördag och och jag själv som vill jobba söndag kväll så allt blir löst utefter det vi själva vill. Min helg tur ser ut så här Lördag 7-13 Söndag 16-22. Man kan faktiskt ha helg men ändå jobba riktigt härligt.
Även fast man jobbar varannan helg ??

Idag på min lediga dag har jag inte gjort så mycket.
Varit i skolan med Noel på en lektion vilket var väldigt uppskattat och roligt.
Nästa gång lovade jag att äta lunch där.
Vilket får bli innan sommaren och när jag jobbar kväll. Så då hinner jag vara med ett tag i skolan.

Sedan hämtade jag Wiliam och Selina tidigt redan kl 12: 00 så Selina fick sova lunch hemma.

Middag och ute i det kalla maj vädret +9 grader har vi haft idag.
Vart är våren ???

Imorgon jobbar jag till dag 8-17.
Tur att Anders jobbar kväll så dom små slipper ha så lång dag.

Imorgon eftermiddagen ska jag ta tag i krattning av gräsmattan.

Av Victoria Hörnsten - 8 maj 2017 23:11

Dagen började lugnt och bra med att 9 åringen kom in och funderade på om mamman skulle stiga upp någon gång ?

Vilket hon skulle enligt väckarklockan om 2 min.
Vi gjorde fika och 9 Noel åkte till skolan , Selina kom upp och myste under filten framför Tv:n. Sedan kom m lillan på att jo. Skulle väcka storebror , men Wille blev inte lika glad över sin lillasysters fina idé ??

Han tyckte inte alls om att lillasyster klättrade upp i hans säng och gick på han för att komma i slutet på sängen där han har en rutschkana, ja vad säger man syskonkärlek?

När jag väl åkte på jobbet efter 3 timmars vabb så han jag komma ut på e:4an innan jag hörde något konstigt ljud från vänster fram däck.

Minns då att detta ljud har jag hört förr men då skakade rätten också.
Ja jag ringde maken och så att det låter konstigt han frågade om jag kollat bultarna vilket jag inte gjort eftersom att jag står mitt på bron.
Svängde av och in mot stan ställde mig nere på kajen och mycket riktigt bultarna var lösa på vänster fram däck. Klev in i bilen igen och ringde upp maken och frågade om vi hade ett fällkors?

Nä det hade vi ju inte eftersom jag själv vid ett tidigare tillfälle lastar ut det ur bilen fan tänkte jag. Maken tog med sig 2 av 3 barn och kom och skruvade åt bultarna så jag kunde åka på jobbet.
Vilken tur att jag har min älskade man ändå ?
Väl sen på jobbet så skulle jag dra ut kvällens schema så jag vet till vilka brukare jag ska gå till kväll. Du funkar det inte att dra ut schemat skriver upp dom första och hämtar ut nycklar när jag då märker att jag inte ens har med mig taggen för att få ut nyckel. Lånar vidare taggen och hoppar in i bilen. 30 min sen.

Av Victoria Hörnsten - 7 maj 2017 20:20

Då var det Söndag ! Men vilken helg det har varit. I fredags kväll grillning m barnen och 21 grader varmt. I lördags var jag på Pinchos för första gången väldigt god mat och små rätter sötpotatisen var verkligen super ?. Pinchos har ett upplägg som jag gillar smidigt och enkelt man beställer maten i appen på telefonen, går och hämtar sin mat där det står mitt namn på en lapp äter och betalar i appen?? .

Idag har det varit fotboll i täfteå hela dagen från 08:30 till 16:00

Det gick inte så bra dom förlorade alla matcher men dom spelade bra i detta skit väder, riktigt April väder ute helt 1 grad i morse och 3 grader kl 16 . Det snöade näst heldagen, blött , kallt och rått . Men pojkarna kämpade på ????.
Väldigt bra kämpat ????

Det har varit en bra och intensiv helg , nu blir det soffhäng resten av kvällen ?

Av Victoria Hörnsten - 5 maj 2017 21:43

Idag har jag jobbat skulle ha jobbat 7-12 men fick jobba igen ett tidigare pass så det blev en 7-16 tur.
Inga problem alls förutom att vi hade kanon väder i 21 grader varmt i Umeå Idag, helt underbart ???.

Maken jobbar över i kväll inventering på jobbet så jag och barnen har grillat och ätit middag ute för första gången i år.

Hoppas bara att det inte blir snö nu som dom har lovat ?.

I helgen blir det tjej dejt med middag på pinchos i morgon ? och på söndag fotbolls cup i täfteå . Men det blir ändå en lung och efterlängtad helg.

Trevlig helg ??????

Ovido - Quiz & Flashcards