Alla inlägg under juni 2017

Av Victoria Hörnsten - 30 juni 2017 00:11

Var idag och hälsade på min favorit tant på sjukhuset.
Så glad hon blev när hon hörde min röst.
Hon började grina av glädje.

Vi satt länge och pratade hon och jag.
Tänk vilken underbar relation man kan bilda på sitt jobb.
Många härliga skratt och det värmer i bådas hjärtan.
Denna dam förgyllar mitt liv.
Hon brukar säga "du och jag Alfred"
Och det vill jag lova den relationen vi har så är det bara DU OCH JAG.

Tänk att en brukare kan beröra en så pass mycket.

Alla som klagar på hemtjänsten skulle verkligen veta att vi gör nytta i mångas liv.
Vi berör brukarens liv och brukaren berör vårat.

Jag är så otroligt glad över att jag har fått mötta denna Dam , det värmer så i mitt hjärta.
Specielt idag när jag ser hur glad du blir över att jag kommer och hälsar på dig på sjukhuset. Du strålar av lycka öngonen gnistrar och du värmer mitt hjärta.

Tack för att du finns i mitt liv och absolut
det är verkligen. DU OCH JAG ALFRED.

Av Victoria Hörnsten - 26 juni 2017 13:22

Vaknade i natt att minstingen kräktetes i husvagnen.

Inte kul hon hade ont i magen och grinade.
Vi fick byta sängkläder och Anders satt uppe med henne ett tag och hon kränktes igen.

Sedan 02:30 har det varit lungt.
idag är hon trött och spak.

Jag funderar på vart tussan det kan komma ifrån?
Vi har ju varit på resande for över 1 vecka.
ja vem vet.

Ringde nyss och ställde in campingen som vi hade tänkt påvägen hem.

Vågar inte chansa på camping om vi blir fler som åker dit på det.

Så kan livet vara ibland.

Av Victoria Hörnsten - 24 juni 2017 21:29

Vi är i Dalarna och firar midsommar! Idag har det varit regn med åska .
Vi har hunnit Fiska med barnen. Varit ute och lekt mellan skurarna och grillat.

I morgon bär det av in till Borlänge på en tripp.

Nu sitter vi i Husvagnen och myser i förtältet innan nästa skur kommer.

Hoppas ni alla har haft en trevlig midsommar !

Av Victoria Hörnsten - 22 juni 2017 11:02

Efter 4 härliga dagar i Västervik och småland så rullar vi uppåt.
Fyra dagar känns alldeles för lite, vi har hunnit med Astrid Lindgrens värd som var syftet med hela resan fast även där var 1 dag för lite, blir nog ett besök till nästa år.

Igår var vi och handlade och efter kunch gick vi och badade på äventyrsbadet som fanns på Campingen.

Jag kan verkligen rekomendera denna camping riktigt bra och rent.

Nu Blir det Dalarna och Nås.
Midsommar firande med Makens familj.
Just nu regnar det ute och det känns kallt.
Typiskt svenskt väder.

Av Victoria Hörnsten - 20 juni 2017 23:21

Astrid Lindgrens Värld har vi besökt idag och vilket undetbart ställe.
Vi har där från 11-16 och han inte ens gå igenom hälften.

Man ska vara där minst 2 dagar.

Vilka Shower dom hade tilm och med jag som vuxen tyckte att dom var kanon bra.

För er som inte har varit där kan jag varmt rekomendera att åka dit.

Min barn älskade stället.

Vi har haft en toppendag !

Emil i lönneberga pä Taket.

Så här såg vimmerby ut 1920 då Astrid Lindgren växte upp.
Nu i miniatyr.

Barnen i Bullerbyn!

Pippi och prusseluskan!

Av Victoria Hörnsten - 19 juni 2017 23:06

Idag har vi spenderat dagen i Västervik.
Jag och Noel tog en repa in på ica maxi, lager 157 och Dollar store av dessa så är det endast dollar Store vi inte har i Umeå.

Men fynda kan man alltid görs !

Hittade en hwl del på Dollar som jag absolut kan ta med mig hem.
Sa till maken att vi måstd åka dit innan vi åker hem.

Haha hoppas att han vill följa .

Vi har varit pä stranden idag och barnen har badat. Har äve. hunnit kolla in öventyrsdelen på vatten landet, blir nog ett besök där på onsdsg .

GOD NATT !

Sprincykel lillan !

Av Victoria Hörnsten - 19 juni 2017 08:27

Då har vi hamnat i västervik och Västervik Resort.
Vilken fin camping.
Vi bokade plats alldeles brövid lekparken, det ångrar jag absolut inte.

Nog för man måste ha koll på lillan ändå men så behändigt.

Vi åkte från Dalarna igår med husvagnen.
Det ända jag reagerade över att det var så fruktansvärt lite rastplatser efter vägen efter Köping fans det inte en ändå föränman kom ut på väg E22.
Riktigt dåligt.
Sedan fans det fickor där det stod Sos men där kan man ju inte stanna.

Förutom att det inte fanns några rastplatser gick resan bara bra.

Västervik Resort! På kvällen !

Från våran plats! Lekparken.

Vi passerade Hjälmaren på vägen.

Just innan Lundvika!
Mellan Ludvika och Björbo.

Av Victoria Hörnsten - 17 juni 2017 21:58

Efter en lång bilfärd igår har vi äntligen kommit fram till Dalarna!
Ja vi kom då inte fram igår utan idag.
i natt vid 01:30 kom vi äntligen till Valbo köpcentrum där vi tillslut sov till 07:30

Vi stannade av i Tönnebro men eftersom maken inte är Sveriges bästa backare med husvagn vägrade han att backa in på ställplatsen där kl 00 i natt så äntligen vid Valbo fick vi sova. Då var till och med lillan less på att åka bil.

Idag har vi varit på marknad i Dala Järna och sedan varit i stugan i Nås. Svärfars har grillat entrecot och potatis gratäng. Riktigt gött var det !

karusell i Dala Järna !

Mot Dalarna i morse !

Skapa flashcards