Alla inlägg under juli 2017

Av Victoria Hörnsten - 30 juli 2017 14:37

Igår var min underabara vän och kollega hos oss på middag med sin man och dotter samt min äldste son Alexander som är tillsammans med min underbara väns dotter.
Vi bjöd på älgfile med potatisgratäng och hallon cheeskake till efterätt.
Vi hade en trevlig och mysig kväll.

Idag har jag inte gjort så mycket tvätta i vanlig ordning och njuter utav solen som skinner ca 20 grader varma.

Av Victoria Hörnsten - 26 juli 2017 01:23

Idag har min lills syster varit på besök.
Hon bor i stor stan. Så vi ses inte så ofta tyvärr. Min syster är gravid och väntar sitt försts barn i början på September, hon fick med sig lite lakarn och sängkläder samt madrasskyd som vi hade när vi va små.
Tänk att sånt inte går ur tiden.

Det var riktigt kul att sitta och prata om nya saker men oxå gammla minnen från när man sjäkv var barn.

Efter det åkte jag och Wille på biltema och köpte en ny cykel hjälm åt han. Hansförsta riktiga nya cykel hjälm och vad stolt han var att få slippa lekhjälmen och få bli stor.

Ikväll har vi grillat kläm mackor ute och dom små som var hemma tyckte att det var jättemysigt.

Noel har äntigen fått hem en kompis som han lekt med ikväll eftersom att många fortfarande är borta blir det rätt ensamt här på byn.

Studsmattan.

Grillning på gång. Kvällsfika ute!

Av Victoria Hörnsten - 24 juli 2017 00:33

Då rullar vi äntligen hemåt ! Första stop gjorde vi i Borlänge med bad på Acqua Arena i 2 timmar. Efter badet somnade Wille och Selina i bilen så nästs stop blev Max i Hudiksvall.
Resan hem gick jättebra.
Vilken skillnad det är med husvagn och utan vagn.
Igår var vi till Lindesnäs och lillan fick rida på en häst 2ggr oj vad hon njöt.
På kvällen kom Anders kusin med familj och dom har en flicka som är lika gammal som Selina och så tjejerna hade det jätte kul i hop.

Tack svärfars får att vi fick komma och vara med er i 6 dagar. Förstår att ni är less och slut nu.

Nu ska jag krypa ner i min egna säng och sova så härligt. God Natt !!!

Lillan och farfar !

Snart hemma !

Av Victoria Hörnsten - 20 juli 2017 10:35

Ja då tog vi bilen och åkte ner till svärfars i Dalarna. Barnen klättrade på väggarna hemma. Vädret är inte nå bra.

Igår var vi till Insjön idag blir det Borlänge.
Har fortfarande väldigt ont i mina leder det värker och ömar. Båda armbågarna går inte att rätta ut och fingrarna är stela. Men det är bara att kämpa på.

Dalarna är vackert. Vi har varit och fiskat med barnen.
Grillat och myst.
Det som behövs när orken inte finns.

Av Victoria Hörnsten - 17 juli 2017 00:48

I lördags var vi i mina föräldrars stuga vid havet.
Min tremänning med familj var också där.
Noel och hans barn har inte träffats på flera år men dom hittade varandra direkt.

Lillan bade i havet och tyckte det var jätte kul.
Wille ramlade i från bryggan så han fick sig ett dopp också. Dock inte lika kul tyckte han med flytväst, kläder och skor på.

Men att få ro i morfars gummibåt tyckte han va jätte kul.

Noel och dom andra barnen rodde till stranden och badade.
Synd att min äldsta son Alle och han flickvän inte kunde komma men så är det ibland.

Det är så vacker vid havet.
Vädret var på våran sida 19 grader varmt och klarblå himmel.
Vi hade en toppen dag i stugan vid havet.

Av Victoria Hörnsten - 12 juli 2017 21:48

Så duktig våran lilla Selina är. Från att inte ens haft intresse över att pröva sitta på toan eller att vara utan blöja Alls så går hon nu på toa och säger till när hon behöver på toan.

Jag brövade innan vi åkte iväg i början på Juni och då vägrade hon i sten.

Hon är super duktig tjej . Idag åkte vi vid 12 tiden och kom hem vid 16 satte på henne en blöja medans vi var borta och direkt när vi stannat av bilen på uppfarten säger hon att hon behöver på toan.

Jag tänkte hela tiden att blöjan skulle vara blöt och hon inte skulle hinna.
Men så fel jag hade blöjan var TORR .

Tänk så fort det har gått från att pröva första gången i söndags och nu kunna känna och säga till.

Så stolt mamma jag är !

Av Victoria Hörnsten - 11 juli 2017 17:37

Börjar bli riktigt dagavild .
Idag har jag varit på reumatologen .
Senaste veckorna har det blivit värre och värre i mina leder. Värken och tröttheten är inte rolig.
Skulle kunna sommna när som helst.
sänkan låg på 48 så nu får jag börja med medicinerna igen.

Det har inte hänt mycket idag men det är skönt det oxå ibland.

Av Victoria Hörnsten - 9 juli 2017 11:38

Hade eb riktigt trevlig kväll igår min kolkega Marlen kom och vi drack lite vin och fixade naglar.

När Marlen hade åkt så satt jag och maken ute vid brasan och myste.

Idag ska jag och barnen på Leos lekland. Det är strålande väder ute men lovat är lovat.
Tänkte hinna ut till en fördetta kollega idag som har loppis i Täfteå oxå.
Ha en trevlig Söndag !

Ovido - Quiz & Flashcards