Alla inlägg under december 2017

Av Victoria Hörnsten - 26 december 2017 23:29

Då vat den glada julen slut, slut alla julklappar är öpnade och maten är vi rätt less på oxå.

Mellandagarna och rea ja jag gick då på det i alla fall och köpte mig en ny vinter jacka minns inte när jag köpte en vinter jacka sist , så det måste vara bra många år sedan.

Ijul har jag knappt orkat baka eller fixa någon speciell julmat för den delen heller
Det blev inlagd sill , Dummle kakor och biskvier.
Känner mig väldigt lat men ska jag vara ärlig så har jag inte orkat med det.

Jag har inte ens orkat att skriva i bloggen , tanken har slagit mig många gånger att jag ska skriva men sedan har den försvunnit ut i rymdens jul stress.

Vi började julen med att köra ut pojkarna till Hörnsjö där svärföräldrarna har stuga.
På lördagen handlade vi lite och sedan kom äldsta sonen på besök och sov över hos oss.
Vi spelade bingolotto och kort med honom på kvällen. Väldigt mysigt att få tid med sin fördtfödda :)

På Julaftons förmiddag åkte vi ut till Svärföräldrarna och firade jul där. Sedan åkte vi hem på kvällen och då följde Wille med hem.

Idag kom Noel också hem så nu jobbar maken 3 dagar denna vecka och vi laddar om batterierna till nyårsfirande med min kusin m familj.

Det kommer att bli så mysigt :) Bara inte förkylningen i min kropp hittar på något som jag inte har planerat i min kalender.

Trevlig Annandag jul.

Av Victoria Hörnsten - 11 december 2017 12:45

Måndag och ledig dag ! När jag åkte hem från jobbet igår hade det börjat att snöa rejält, I morse var det alldeles vitt på marken.
Mycket bättre med snö än slask och halt.
idag har jag och Noel hunnit vara på återkontroll på Hälsocentralen.
Vi tog en sväng på Avion och köpte ett par nya skor, ungen gick i tennisdojor.

Tro mig vi har försökt att köpa skor tidigare men misslyckas pga han vet vad han vill ha .

Så underbart med äldre barn ???
fast så gammla behöver dom inte vara lillan på 3 år ver ju för tusan vad hon vill ha.

Hahaha
Trevlig måndag !

Av Victoria Hörnsten - 8 december 2017 09:15

Har en ledig fredag idag , dagen består av återhämtningen efter snökakoset igår. Körde fast flera gånger tills jag bytte bil.
Med en kollega.

Det kom en hel del snö igår som regnar bort idag.

Förstår inte hur vädret tänker.
Först Snö och sedan regn , det blir ju skit halt ju. Och totalt onödigt att det ens snöade!

Ja ja skit samma värdet kommer ju inte att lysana på mig precis.

Idag blit det en lung och skön städdag hemma jag och lillan.

Av Victoria Hörnsten - 4 december 2017 23:44

Då var vi äntligen hemma igen.
Efter att jag pratart med Selina i lördagskväll och hon grinade i telefonen och funderade på när mamma skulle komma hem eftersom hon saknade mamma, Bestämde vi oss för att packa och åka hem igår Söndag.

Det kändes riktigt i mamma hjärtat att min lilla dotter ville komma hem och vara hemma.
Hon har det ABSOLUT inte dåligt hos farmor och farfar, men hemma är bäst.

Vi lämnade nyckeln hos syrran och lämnade Stockholm när tanken slog mig att vi kunde åka förbi barkaby och titta vilket vi gjorde och vid 13:20 påbörjade vi resan hem igen.

Vi har haft en underbar helg i Storstan med syrran och brossan samt han vi även med att träffa makens kusin m familj.

Det blev mesök på Musée och livrustkammaren.
Vi åt ute på restaurang och myste.

Efter en lång bilresa hem känns det riktigt skönt att få vara hemma.
Idag har vi alla varit lediga vi hade hämtat barnen och var hermma kl 21:45 så det var tur att vi hade tagit ledigt åt Noel oxå.

Noel tyckte att det var kul att få vara själv med oss en helg.
Men gan fick ont i fötterna efter alla promenader, vilket absolut inte är konstigt och han är inte ensam , själv fick jag ont i benhinnan. Vi var ute från 11-19 och sedan upp i lägenheten för att byta om för att kunna gå och äta.

Sägen hemma är mjuk och skön lillan ligger brevid mig .
Wille längtade efter sin säng säger han :)


Familjen är åter tillbaka i vardagen.

Av Victoria Hörnsten - 2 december 2017 09:05

Japp de. blev en riktig jäkla Cirkus igår och jag villl lova att den var betydligt bättre än Cirkus SKOTT OCH MAXIMUM.

Som jag sa tidigare så var vi påväg till Stockholm för en trevlig helg i familjens tecken.

När det var 25 mil kvar tog jag över körningen. Vilket gick superr bra. Men när vi väl kom in i Stockholm gällde det att hitta parkering körde runt runt i en timme så tillslut hittade vi en där vi oftast brukar stå.

Packade ut sakerna ur bilen gick upp till lägenheten och började att låsa upp och insåg att jag hade kört 63 mil med fel nyckel.

NYCKELN JAG HADE VAR NYCKELN TILL HUSVAGNEN OCH INTE LÄGENHETEN.

Noel blev ledsen, Anders började att gapa och jag ringde syrran och brosan ingen svarade tillslut ringde jag syrrans Make. han svarade.

Syrran rinde upp och vi gick till baka med sakerna i bilen och gick in mot centrum och åt lunch, syrran kom med nyckel och vi kunde äntligen gå och in i lägenheten.

Jag blir så arg så arg på mig själv.

Men slutet gott och vi bor i lägenheten :)

Av Victoria Hörnsten - 1 december 2017 05:07

Mot Storstan och mys med syster m familj.
Det gick bara bra att lämna lillan och Wille hos farmor och farfar.

Men mamma hjärtat är det jobbigt.
Mina 2 små skatter ?? .

Men man måste få lämna ibland och få umgås med 1 barn oxå egen tid med oss är inte heller så dumt.

Lovade Wille att nästa gång är det hans tur att få åka själv med oss.

Då var det 1 December och vi går in i årets sista månad. Julen närmar sig och barnen har fått varsitt paket i Kalendern.

December är mysigt i väntans tider. Det är snö på marken och det lysser upp i dom flesta fönstren.

Maken beräknar att vi är i Stockholm kl 10:30 Själv tror jagg inte att vi är 1 miut före 12:30. Får se vem som vinner det vadet !
Hahah Jag så klart.
Ha en underbar helg och en härlig Fredag.

På E4:an

Skapa flashcards