Alla inlägg under maj 2017

Av Victoria Hörnsten - 3 maj 2017 21:42

Ja även fast det är mitt i veckan för många så var det fösta arbetsdagen för mig.
Det blev en kort dag som startade med det årliga utvecklingsamtalet på skolan för sonens del , så jag började med komp från 07:00 - 09:50 sedan när jag väl kom till jobbet hade jag en lucka på 1 h och sedan lunch flyttade om schemat så jag jobbade mellan 11-12 och sedan lunch med övriga kollegor.

Efter lunchen hade jag ett besök som tog 20 min istället för en timme.
Körde tillbaka på kontoret m nycklar och slutade 5 min senare än mitt schema.

Jag ska Absolut inte klaga har haft en bra dag.
Ja jag jobbar i hemtjänsten och våra dagar ser absolut inte ut som denna dag.

Hämtade barnen lagade middag , diskade undan precis som alla andra kvällar.
Maken slutade jobbet 18. Sa hej till han klädde på mig och tog en promenad med en vän i byn.

Så himla skönt att bara få gå ut och och och surra lite.
Livet är njutbart även Då dagen har varit mer lättsamt ??

Av Victoria Hörnsten - 2 maj 2017 13:15

Ledig idag med klarblå himmel och 11 plus och vad passar inte bättre än att barnen som går på "dagis " oxå få vara lediga ?.

Vi passar på att grilla klämmackor ute på öppen eld, det finns inget som är godare än att få åtta dessa ute ? Nu äntligen känns det som att det är vår ute på riktigt solen värmer fåglarna kvittrar och man slipper ta på sig skoter overall för att gå ut.

Nu är det bara att hoppas att det håller i sig ?Jag gillar verkligen våren och ja framförallt sommaren.
Räknade snapt i huvudet 6 veckor kvar till semester så underbart ???

Av Victoria Hörnsten - 1 maj 2017 12:56

Du var denna helg slut och vi har kopplat på husvagnen och börjar rulla hem.
Vädret denna helg ja va säger man riktigt Aprill väder snö med sol.
8 grader ute nu så vi får hoppas att våren och värmen är på gång.
Nu är jag riktigt less på kylan. Gillar inte alls vintern förutom på julafton då får det gärna snöa lapphanskar och vara vitt på marken.

Barnen vill på Leos Leksand så vi lastar av husvagnen och avslutar helgen på Leos!

Ovido - Quiz & Flashcards