Alla inlägg under september 2017

Av Victoria Hörnsten - 13 september 2017 21:51

Har så ont i ryggen den smällde till i morse när jag skulle lyfta en trött Wille upp ur sängen.

Så det blev ett besök hos naprapaten.

I helgen var vi till Övik och campade en annan familj på Gullviks havsbad.
Väldigt fin camping.
Skulle vilja åka dit i sommar igen.

Campingen gick riktigt bra förutom problemet med att få upp förtältet.
Tänk att det alltid ska vara en jäkla cirkus kring detta förtält.
Det gick ju riktigt bra i sommar när vi var i Västervik själva.
I Dalarna gick det mycket sämre och nu lyckades vi knappt.
Instruktionen är borta, märkningen på pinnarna är borta och dessutom tyckte jag att det fattades pinnar till ramen.
Nä fy tusan skrota detta och köpt ett annan förtält .

I lördags var vi och badade på Paradis badet med barnen lillan var tuff och skulle åka allt.

Efter några timmar på badet tog jag med mig Wille och lillan och åkte en sväng på rusta och köpte lite led belysning till förtältet.
Medans dom andra försatte att bada ett tag till.

När vi kom till gullvik blev det surströmming för oss vuxna och korv, köttbullar och prinskorv till dom så.

När vi vaknade upp på söndags morgonen och tittade ut såg vi havet. Förtältet hade blåst bort en del och det spöregnade.

Vilka jäkla campare vi är ! Hahaha ha

Av Victoria Hörnsten - 8 september 2017 14:37

Det ta på att jobba heltid!
Men det är roligt.
Idag fick jag kompa vi åker iväg med husvagnen till Gullvik.
Sista turen innan vi ställer bort den för i år.
Vi åker med ett annat par som vi har varit utomlands med tidigare år.
Dom har 2 barn som är i samma ålder som Noel och Wille.

Det är som typiskt att det ska regna, just nu är det uppehåll men jag hoppas att det förblir så.
Vi ska sätta upp förtälter så helst inte i spöregn . Köpt en pressning som man kan lägga ut på marken så att det inte blir så blött när tältmattan ska ligga ovan på.

Trevlig helg !

Av Victoria Hörnsten - 4 september 2017 18:36

Ny vecka men det känns i skallen som är kvar i förra veckan.
Känner mig seg idag , beror nog på att jag jobbat helgen och kväll igår.
Började 9 idag men hjärnan är på jobbet men den är lite körig.
Tankarna följer inte med verkligheten .
Hahah så kan det vara ibland.

Imorgon ledig dag och lillan ska få vara hemma från dagis.
Ska på ett möte på Umeå kommun via jobbet i morgon så farmor kommer och är med lillan så slipper hon vara på dagis.

Det märks att man har gått upp till heltid både för mig och barnen.
Men ibland måste man.
Tisdag i morgon känns skönt .

I helgen ska vi ut sistar turen med husvagnen för i år det ska bli riktigt trevlig .

Måndag snart helg :) och ledig :)

Av Victoria Hörnsten - 1 september 2017 18:10

Då var jultidningsförsäljningen igång för i år.
Noel och Wille fick sälja tillsammans i år.
Lite sura miner blev det från Noel som är van att kunna sälja själv men det får fungera.
Idag har skolan varit i Norrmjöle på friluftsdag.

Wille var så förväntans full redan i tisdags funderade han när det skulle vara fredag.
Barnen fick med sig smörgås och muffins samt ngt att dricka .

Det regnade i morse så jag tänkte att då kommer dom bli alldeles blöta. Men tur var det för det sprack upp och dom fik en en kanin dag i Norrmjöle med som och plus 18 grader.

Själv har jag och lillan handlat på maxi och sedan städat huset.
Nu blir det kaffe hos grannen och ladda för helgs jobb.

Trevlig helg på er alla !

Ovido - Quiz & Flashcards