Alla inlägg under juni 2017

Av Victoria Hörnsten - 16 juni 2017 21:25

Då har vi börjat våran resa mot dalarna.
Innan vi kom till övik tog det 1 timme och 54 minuter en sträcka på 10 mil.
4 timmar och 18 minuter senare har vi just passerat Härnösand.
Vi har stannat av och fikat i 35 minuter av den totala tiden.

Maken är fast besluten att köra ner till Dalarna där mamma väntar allså makens mamma.
Ja vi får se hur och när vi är framme i natt.
Eller som sonen sa när i morgon !

Äntligen semester och 7 veckors ledighet att se fram emot.
Trevlig fredag !

Just börjat att rulla kl 17:00

Fika i vaaaagn !

Fortfarande vaken 21:23

Av Victoria Hörnsten - 15 juni 2017 15:22

Idag gjorde vi ett besök på donkan som jag kallar det.
Barnen fick betala för sina egna penagar om dom skulle äta ute.
Noel försökte lura mig med att gömma 12 kr men det funkade inte.
Lillan hon är då omöjlig att ha med sig, hon sitter aldrig still vilket jag vet men man måste ju försöka att hon får pröva på ibland.

har börjat packa lite inför våran semester tripp. Det är så sjukt mycket man ska ha med sig.

Av Victoria Hörnsten - 14 juni 2017 14:08

Äntligen har Noel fått sommar lov!
Som han har längtat. Vi var nädtan hela familjen i strömbäcks aula. Lillan lämnade vi med faster, för hon är aldrig still så pass länge haha.

Storebror Alexander var med vilket Noel var väldigt stolt över att få med sig sin storebror.
Det passade perfekt eftersom Alexander har semester.

Snart ska jag på inskolningssamtal på skolan för Wille och sedan hem och steka pannkakor.
Vi ska på Zombirerun i eftermiddag som byn idrottsförening ordnat sedan middag på Bua.
Hade inte så mycket mat hemma men kalla pannkakor får duga.

Så härligt med sommar!

Noel hemma spelar xbox mot storebror.

Willam med storebror Alexander i Aulan.

Av Victoria Hörnsten - 12 juni 2017 13:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Victoria Hörnsten - 8 juni 2017 23:10

Oj va många stavfel det var i mitt förra inlägg om ko släppet. Måste vara för att ögonen höll på att rammla ner i telefonen.?
Jag var väldigt trött ?.

Då är det äntlige fredag i morgon så härligt.
Jag är ledig så dagen ska bestå av städning inom hus men förhopningsvis får vi vara ute en sväng oxå.?

Sedan på lördag jobbar jag 7-13 och Söndag 16-22.
Är lyckligt lottad med sådana helgs turer.
På lördags kväll ska vi till grannen på 40 års fest, kommer att bli trevligt ??.

Vi hade tur att älsta sonen och hans flickvänn vill vara barnvakt när svärfars är borta.

Jag är så trött nu när jag har gått upp till heltid, det är helt otroligt att man kan vara så trött.
Men men snart semester och nya äventyr.
Vad jag längtar till Semestern ??????.

Planterade blommor åt en brukare igår.

Av Victoria Hörnsten - 6 juni 2017 14:04

Idag har varit på ko släpp pä Röbäck!
Hela familje samlad, vi började mdd fiske damm.
Vi hade fika med oss ocv norrmejerier bjöd på bullaf och mjölk . Kön var väldigt lång mem det gör inget.
Men nått jag reflektetsde över är alla vuxna unga som gammlsa som ska stå där och tränngas så dom mindre barnen inte ska kunna de någon ting.

Vi stoc brevid ett äldrd par där karn flyttade sig sä wille kunde få se när kossorna.

Säger bara tack så mycker till denna Karl.
Han var verkligen snäll.

Önskar alla en trevlig national dag ?

Av Victoria Hörnsten - 4 juni 2017 15:16

Tusan vad kallt det är ute , ingen värme alls och vi är inne i juni.
Skulle vilja ha ett ställe utomlands aty rymma till ibland.

Dagen har bestått av fotbollsmatch i Vämnäs sedan en tur på avion med grannen för att hjälpa henne att styra upp en tipsrunda nästa helg inför ett 40 års kalas.

Så skönt det var att få vara ensam med en vän bara sådär på ikea restaurangen.
Det förgyllade min söndag.

Av Victoria Hörnsten - 3 juni 2017 20:43

Wille gjorde sig redo för sin första fotbollsträning någonsin, gissa om han var taggad ? Ja han var riktigt taggad började fråga redan kl 07:00 i morse om vi skulle åka snart träningen började10.

Sedan har vi rest pinnarna till förtältet på husvagngen och märkt upp.
Vilken cirkus det bkev fästet gick sönder, åkte till biltema och köpte nya.

Denna gång gick det bättrd nu är allt på plats och desutom uppmärkt, hoppas bara jag fattar vad och hur jag märt pinnarna nu när vi snart har semester och ska åka söderut.

Lördagen avslutas med grillning och ett glas ros'e vin ?

Ovido - Quiz & Flashcards