Alla inlägg den 4 augusti 2017

Av Victoria Hörnsten - 4 augusti 2017 23:33

Vaknade med värre smärtor i vaden idag än igår och jag har haft smärtor i vaden till och från i ca 2 veckor.

Bestämde mig för att ringa Hc= Hälsocentralen och det lädde till att jag fick komma dit för undersökning.
Därifrån skickade dom mig vidare till lasarettet och klin fysiologi där jag fick göra ultraljud på vaden.

Det var ingen ventromos utan en bakercysta som spruckit.
Som du var gissa om jag blev lättad.
Denna gång han jag faktiskt bli orolig.

När jag får Bakercystor brukar jag oftast känna av dom väldigt mycket.
Men denna gång har jag inte gjort det alls.
Bakercystan finns bak i mitt knäveck och när jag får skov som jag hade för ca 1 måndsedan brukar den fyllas med vätska oftast brukar det göra så ont att jag måste upp på reumatologen och få tömma cystan samt få injektion med kortison som hämmar inflammationen.

Men denna gång har jag bara ont i knät. Så jag trodde inte att det var någon cysta.

Sedan har vi målat förrådet och grillat biffar med champinjoner , mozzarella inlindad i Bacon och sötpotatis klyftor samt ett glas vin till det.

Till efterrätt blev det äppelpaj .
God Natt!!!

Ovido - Quiz & Flashcards